Як правильно обрати маркетингового підрядника: критерії, на які ніхто не дивиться
Коли компанія починає шукати маркетингового підрядника, здається, що все просто: подивився портфоліо, оцінив бюджет - і вперед. Але на практиці все інакше. Найважливіші сигнали заховані не в презентаціях, а в тому, як команда говорить, ставить питання і реагує на невизначеність. Про це ми і поговорили з Аллою Бевзою, стратегом з маркетингу The Kasta.

Інколи бізнес вибирає партнера за логотипами в кейсах, хоча краще дивитися на підхід і людяність. Вона згадувала, що частина клієнтів приходить після пошуку через різні каталоги, де представлена не одна маркетингова агенція в Україні. Але, як каже експерт, обирати варто не за списком, а за тим, як вам із командою “по дорозі”.
Перший критерій – як підрядник ставить питання
Редакція: Алло, почнімо з найпростішого: що ви перше дивитесь, коли знайомитись з новим клієнтом або підрядником?
Алла Бевза: Чесно? На питання, які люди ставлять. Якщо команда приходить і каже: “Ну, що робимо? Давайте рекламку налаштуємо” – це поганий знак. Нормальний маркетолог копає: “Хто ваша аудиторія?”, “Що пробували?”, “Чому саме зараз шукаєте підрядника?”.
У мене був випадок, коли клієнт здивовано сказав: “Ви перші, хто взагалі спитав, що в нас із продажами”. Це звучить смішно, але такі дрібниці показують підхід.
Другий критерій – як команда реагує на невизначеність
Журналіст: Це звучить логічно. А що ще важливо?
Експерт з The Kasta: Реакція на “незрозуміло”. У хорошого підрядника немає бажання одразу все прикрасити. Він може сказати: “Я не впевнений, треба протестувати”, і це нормально. Я бачила підрядників, які завжди відповідали: “Так, так, це спрацює”. І потім – нуль. У маркетингу чесність інколи важливіша за оптимізм.
Третій критерій – чи вміє підрядник пояснити складне простими словами
Інтерв’юер: А як щодо комунікації? У цьому теж є пастки?
Алла: Так, і великі пастки. Якщо спеціаліст пояснює все лише термінами, від яких мозок скручується, – це теж сигнал. У мене був клієнт, який казав: “Коли колишня агенція розповідала про наш маркетинг, я кожного разу відкривав Google, щоб зрозуміти хоч щось”.
Насправді фахівець має говорити людською мовою. Професійність – це не ускладнювати, а спрощувати.
Четвертий критерій – готовність сказати «ні»
Редакція: Підрядники мають бути гнучкі? Чи все ж тверді у рішенні?
Алла: Успішні – ті, що вміють сказати “ні”. Якщо ви озвучуєте свою ідею, а маркетинговий підрядник мовчки киває на всі ідеї і все бере в роботу одразу – це проблема. Бо правда така: інколи маркетолог має пояснити, що “так не полетить”, “з нашого досвіду ми не рекомендуємо це робити”. Звісно з аргументами, на довірливих тонах. Я жартую, що в маркетингу інколи користі від “ні” більше, ніж від обіцянок.
П’ятий критерій – як команда поводиться після перших результатів
Журналіст: А що після старту? На що звертати увагу вже у співпраці?
Стратег з маркетингу Алла: На реакцію після перших тестів. Якщо результати слабкі, але підрядник каже: “Усе йде за планом!” – це несерйозно.
Гарна команда аналізує, коригує, каже чесно: “Тут не спрацювало, пробуємо інше”.
Ця гнучкість – ознака досвіду. І, знаєте, вона реально допомагає зекономити бюджет.
Висновок
Насправді у виборі підрядника важливі не презентації, а поведінка. Те, як команда мислить, слухає на коллах, відписує у чатах. Якщо ці критерії співпадають з вашими цінностями - ви знайшли партнера, з яким можна працювати довго. Бо маркетинг - це про партнерство.