Молодому бізнесу, який почав працювати онлайн, складно конкурувати з добре відомими компаніями та залучати органічний трафік на свій сайт. Використання високочастотних та навіть середньочастотних запитів зазвичай не дають бажаних результатів — пошукові системи не показують сайт на перших позиціях, кількість відвідувачів не збільшується. Особливо це стосується SEO-просування інтернет-магазинів. Розв’язати таку проблему допомагає використання ключових слів з довгим хвостом (long tail keywords). Що ж це таке, як знайти та використовувати такі ключі?
Що таке довгі ключові слова
Довгий хвіст ключових слів — це шлейф запиту, який містить уточнювальні слова. Пошукові фрази складаються з 3 і більше слів, є конкретними та цілеспрямованими. До них належать, приміром, такі поняття, як купити, ціна, назва бренду, модель, відгуки. Для уточнення пошукового запиту часто використовуються слова, що позначають розмір, колір, матеріал та інші характерні ознаки товару. Наприклад, для ключа “ліхтар” можуть бути різні варіанти long tail: “купити ліхтар для кемпінгу з акумулятором”, “які моделі ліхтарів найбільш надійні”, “яку потужність має мати ліхтар налобний” тощо.
Зверніть увагу! Важливою ознакою ключів з довгим хвостом, як зазначає засновник та генеральний директор SEO-агентства Fortress Growth Геррід Сміт, є релевантність щодо потреб тих користувачів, які знають, що шукають і готові конвертуватися у запит на інформацію, покупку чи підписку.
Чому варто використовувати ключові слова з довгим хвостом
Сайти, які використовують у своєму контенті довгі хвости ключових слів, отримують низку переваг. До найбільш важливих належать:
- покращення ранжування та підвищення рейтингу у видачі. Довгі ключі використовуються рідше, вони належать до групи низькочастотних запитів, мають менше конкуренції, тому пошуковим системам простіше їх ранжувати;
- збільшення цільового трафіку. Люди, які чітко розуміють, що саме їм потрібно, частіше переходять за посиланням на релевантну сторінку;
Варто знати! Частка запитів з використанням уточнювальних слів становить 70% від загальної кількості вебпошуків.
- зростання коефіцієнта конверсії. Відвідувачі, які здійснюють цілеспрямований пошук, зацікавлені у придбанні товару чи отриманні послуги, тому з високою ймовірністю вони здійснять покупку.
Результатом використання ключових слів з довгим хвостом є також покращення взаємодії з користувачами. Відвідувачі, які знайшли на вашому сайті те, що шукали, з задоволенням повертаються та проводять на сторінках більше часу.
Корисна порада! Консультант з фракційного SEO Кев Уайлс рекомендує використовувати слова з коротким хвостом для залучення відвідувачів, а з довгим — для цільової конверсії.
Інструменти для пошуку ключових слів
Знайти правильні ключові слова з довгим хвостом допомагають такі інструменти:
- Google Keyword Planner — найпростіша безплатна програма, яка пропонує релевантні ключові слова;
- SEMrush — високошвидкісна програма для дослідження ключів, надає інформацію про тенденції та потенційні ключові слова з довгим хвостом;
- Ahrefs — інструмент преміумкласу, проводить комплексний аналіз пошукових запитів, пропонує перелік довгих ключових фраз, які сприяють залученню цільової аудиторії;
- Keyword Tool Dominator — програма підбирає можливі комбінації довгого хвоста, використовує базу даних Google, Bing, YouTube, Amazon, eBay;
- HitTail — платний інструмент з тестовою версією впродовж 21 дня, аналізує ключі, які використані в контенті сайту і на їх базі створює список long tail.
Для підбору ключів з довгими хвостами варто скористатися функціями Google «Люди також шукають» і «Схожі запитання». Шукати їх також можна на сторінках форумів та тематичних спільнот.
Зверніть увагу! Контент на форумах з’являється як відповідь на запити користувачів, які власне й формують long tail keywords. Тому довгохвості ключі, знайдені на цих платформах, позитивно впливають на просування вебресурсу.
Практики використання ключових слів з довгим хвостом
Для покращення видимості в результатах видачі та збільшення трафіку SEO-спеціалісти використовують різні стратегії. Найбільш поширені, оскільки забезпечують очікуваний ефект, такі:
- включення довгохвостих ключів у контент вебсайту — на головній сторінці, сторінках категорій та товарів, у блозі тощо;
- використання ключових слів з довгим хвостом в тегах заголовків різного рівня, метаописах, alt-текстах для зображень;
- включення довгих ключових фраз у текст зовнішніх і внутрішніх посилань;
- формулювання запитань і відповідей з використанням довгохвостих ключів.
Довгі ключові фрази також можна використовувати для контекстної реклами Google PPC та у профілі компанії на порталі Google My Business.
Варто знати! Пошукові алгоритми розрізняють форми ключових слів. Тому вписувати ключові фрази в контент потрібно природно. Це дозволить уникнути спаму та надати відвідувачеві конкретну й корисну інформацію.
Висновки
Використання long tail keywords — ефективний метод збільшення відвідуваності вебресурсу та залучення потенційних клієнтів, особливо для недавно створених сайтів. Довгі ключі точні, низькоконкурентні, націлені на конкретну аудиторію, за ними легше ранжуватися. Завдяки ключовим фразам з довгим хвостом навіть невеликі компанії мають можливість вийти на високі позиції в результатах пошуку. Пошук за довгими ключами здійснюють ті, хто чітко розуміє, що їм потрібно. Такі користувачі готові до здійснення конкретних дій, тому вони забезпечують досить високий відсоток конверсії.